ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΑΦΙΣΑΣ ΜΕ ΑΠΟΝΟΜΗ ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΑΦΙΣΑΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΤΟΥ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΟΥ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ 2025»

Ταχ. Δ/νση: Ακτή Δυμαίων 84, Πάτρα 26333                                                          

Τηλ.: 2610 390917 – 2610 361750

E-mail: [email protected]

ΠΑΤΡΑ   22 /7 /2024

                                                                                                              ΑΡ.ΠΡΩΤ: 1934

         

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

ΑΦΙΣΑΣ ΜΕ ΑΠΟΝΟΜΗ ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΜΕ ΤΙΤΛΟ:

«ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΑΦΙΣΑΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΤΟΥ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΟΥ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ 2025»

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ:

ΑΡΘΡΟ 1ο ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΡΙΑ ΑΡΧΗ –ΑΡΜΟΔΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ  

ΑΡΘΡΟ 2ο ΙΣΧΥΟΝ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

 ΑΡΘΡΟ 3ο  ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΑΦΙΣΑΣ

ΑΡΘΡΟ 4ο  ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ

ΑΡΘΡΟ 5ο  ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

ΑΡΘΡΟ 6ο  ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ

ΑΡΘΡΟ 7ο ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

ΑΡΘΡΟ 8ο  ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

ΑΡΘΡΟ 9ο   ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

ΑΡΘΡΟ 10ο   ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΑΡΘΡΟ 11ο   ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

ΑΡΘΡΟ 12ο ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ -ΑΠΟΝΟΜΗ ΒΡΑΒΕΙΩΝ

 

ΑΡΘΡΟ 1ο  ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΡΙΑ ΑΡΧΗ – ΑΡΜΟΔΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ

Ο Διαγωνισμός διεξάγεται από το Ν.Π.Ι.Δ. με την επωνυμία «ΚΟΙΝΩΦΕΛΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ – ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΠΑΤΡΑΣ» (Κ.Ε.ΔΗ.Π.-ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΠΑΤΡΑΣ), το οποίο θα αναφέρεται στο εξής ως Διοργανώτρια Αρχή. Αρμόδια υπηρεσία για τη διεξαγωγή του διαγωνισμού είναι η Οικονομική Υπηρεσία της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Πατρέων – Καρναβάλι Πάτρας. Διεύθυνση : Ακτή Δυμαίων αρ. 84 , Τ.Κ. 26333, ΠΑΤΡΑ, Τηλ. : 2610 361750 Ηλ. Ταχυδρομείο: [email protected] Ιστοσελίδα : http://www.carnivalpatras.gr

Η αρμόδια Υπηρεσία θα δημοσιοποιήσει οποιαδήποτε ενδεχόμενη μεταβολή των παραπάνω στοιχείων με ανάρτηση στην ιστοσελίδα της Διοργανώτριας Αρχής. Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Αφίσας γίνεται για την ανάδειξη της αφίσας προβολής του Καρναβαλιού των Μικρών 2025.

 

ΑΡΘΡΟ 2ο  ΙΣΧΥΟΝ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Ο παρών Διαγωνισμός διεξάγεται σύμφωνα με τις διατάξεις:

1.του Ν. 3852/2010, «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης− Πρόγραμμα Καλλικράτης»

2.του Ν. 3463/2006, «Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων»

3.του Ν. 4412/2016, «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών» και ιδίως σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 111 – 115 του νόμου αυτού.

 

ΑΡΘΡΟ 3ο  ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΑΦΙΣΑΣ

Διαστάσεις: Το εικαστικό θα πρέπει να σχεδιαστεί κατακόρυφα (portrait) και να παραδοθεί σε ψηφιακό αρχείο 50Χ70 cm για την αφίσα.

Format / Ανάλυση: Το εικαστικό θα πρέπει να έχει ανάλυση 300 dpi, color mode CMYK, format pdf ή tif και απαραίτητα να επισυνάπτεται και ένα αρχείο jpg σε χαμηλή ανάλυση έως 1 MB για χρήση web.

Στην αφίσα υποχρεωτικά θα αναγράφεται ο τίτλος «Καρναβάλι των Μικρών 2025», τα λογότυπα του Δήμου Πατρέων  και της Διοργανώτριας Αρχής ΚΕΔΗΠ Καρναβάλι Πάτρας   

 

Συμπληρωματικά, το εικαστικό της αφίσας θα πρέπει να προσαρμοστεί:

α) σε οριζόντιο προσανατολισμό 1200 x 628 pixels, για χρήση ως facebook event cover, β) σε τετράγωνο με ελάχιστη διάσταση εικόνας 1080 x 1080 pixels, για δημοσίευση στο instagram.

Συνολικά, η κάθε πρόταση εικαστικού έργου απαιτεί ως παραδοτέα τρία ψηφιακά αρχεία εικόνας, όπως αναλύονται παραπάνω, τα οποία μπορούν να υποβληθούν σε οποιονδήποτε μορφότυπο: pdf, jpg, gif, png, tiff κλπ κι ένα σύντομο βιογραφικό σημείωμα του συμμετέχοντα.

 Η κάθε πρόταση θα πρέπει να συνοδεύεται με ένα σύντομο κείμενο επεξήγησης / υποστήριξης της ιδέας. Ο νικητής του διαγωνισμού θα χρειαστεί να παραδώσει τα παραπάνω αρχεία και σε επεξεργάσιμη μορφή.

 

ΑΡΘΡΟ 4ο  ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ

Η υποβολή των συμμετοχών θα γίνεται αποκλειστικά και μόνο μέσω ψηφιακής αποστολής με email, wetransfer, dropbox link κτλ στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου [email protected] και θέμα «Αφίσα Καρναβαλιού Μικρών 2025». Ως διάρκεια διεξαγωγής του Διαγωνισμού ορίζεται το χρονικό διάστημα «από την 26η Ιουλίου 2024 έως και την 25η Αυγούστου 2024».

Οποιοσδήποτε άλλος τρόπος αποστολής της συμμετοχής δεν θα γίνεται δεκτός.

 

ΑΡΘΡΟ 5ο ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

1.Δικαίωμα συμμετοχής στο Διαγωνισμό έχουν όσοι έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος ηλικίας και φοιτούν ή είναι απόφοιτοι ανώτερων ή ανώτατων δημόσιων ή ιδιωτικών σχολών όλων των τομέων του design στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, εφόσον καταθέσουν την πρόταση τους εντός της χρονικής προθεσμίας. Επίσης φοιτητές ή απόφοιτοι Σχολών Καλών Τεχνών , Γραφιστικών τεχνών, καλλιτέχνες, ερασιτέχνες καλλιτέχνες και ομάδες.

2.Οι εργαζόμενοι της Διοργανώτριας Αρχής και τα µέλη της κριτικής επιτροπής δεν μπορούν να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό. Ο περιορισμός αυτός δεν ισχύει για τους εθελοντές του Πατρινού Καρναβαλιού.

3.Συμμετοχές που ΔΕΝ έχουν συμπληρώσει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες ή δεν τηρούν τις προϋποθέσεις του διαγωνισμού ΔΕΝ θα θεωρούνται έγκυρες.

4.Κάθε συμμετοχή θα πρέπει να είναι πρωτότυπο εικαστικό έργο των ιδίων των διαγωνιζόμενων και δεν θα πρέπει να έχει δημοσιευθεί στο διαδίκτυο ή οπουδήποτε αλλού.

5.Οι συμμετοχές των οποίων το περιεχόμενο μπορεί να θεωρηθεί επιθετικό ή προσβλητικό ή άσχετο µε το θέμα του διαγωνισμού δεν θα θεωρούνται έγκυρες. Σε περίπτωση που οποιοσδήποτε συμμετέχων στο Διαγωνισμό προσβάλει ή υπάρχουν υπόνοιες ότι επιχειρεί να προσβάλει δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, προσωπικότητας, προσωπικά δεδομένα ή οποιοδήποτε άλλο δικαίωμα τρίτου, η συμμετοχή του θα ακυρώνεται πάραυτα. Επιπλέον, η Διοργανώτρια Αρχή θα δικαιούται να μην αναγνωρίσει τη νίκη του συμμετέχοντα.

6.Τα υποβληθέντα έργα δεν πρέπει να περιέχουν προσωπικά στοιχεία των σχεδιαστών.

7.Η δημόσια προβολή των υποβληθέντων έργων δεν επιτρέπεται πριν από την ανακοίνωση των νικητών.

8.Η διοργανώτρια αρχή και η κριτική επιτροπή διατηρούν το δικαίωμα να ακυρώσουν το διαγωνισμό.

 

ΑΡΘΡΟ 6ο  ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ

1.Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να στέλνουν τις προτάσεις τους στο email: [email protected]. Το e-mail πρέπει απαραίτητα να περιλαμβάνει τις ακόλουθες πληροφορίες:

Α) Βασικό αρχείο 50x70cm, 300dpi, CMYK, υψηλής ανάλυσης και jpg αρχείο χαμηλής ανάλυσης
Β) Για τη συμμετοχή του στον Διαγωνισμό κάθε ενδιαφερόμενος πρέπει να εκτυπώσει τους παρόντες όρους, να τους υπογράψει στο κάτω μέρος, να συμπληρώσει την ημερομηνία και να αναγράψει ολογράφως το ονοματεπώνυμό του και να τους στείλει ψηφιακά μαζί με τη συμμετοχή του.

Γ) Υπεύθυνη δήλωση με την ακόλουθη δήλωση: «Τα στοιχεία που χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία του έργου µου είναι πρωτότυπα και δεν περιλαμβάνουν πνευματική ιδιοκτησία τρίτων»

2.Κατά την επιτυχή ηλεκτρονική υποβολή του έργου αποστέλλεται αυτόματη ενημέρωση.

3.Η συμμετοχή στο διαγωνισμό αυτόματα συνεπάγεται την αποδοχή των όρων της παρούσας προκήρυξης.

4.Στην επιλεγμένη αφίσα μπορεί να γίνουν εισηγήσεις για μικρές τροποποιήσεις/ βελτιώσεις πριν παραδοθεί στην τελική της μορφή.

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή ερώτηση σχετικά με τον διαγωνισμό, μπορείτε να απευθύνεστε στο [email protected]

 

ΑΡΘΡΟ 7ο  ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

Για την κρίση της Κριτικής Επιτροπής θα ληφθεί υπ’ όψη ο βαθμός προσέγγισης στους ακόλουθους τεθέντες στόχους, οι οποίοι έχουν ισοδύναμη βαρύτητα:

-τα αισθητικά χαρακτηριστικά της πρότασης,

-η συμβολή στην προώθηση των μηνυμάτων του Καρναβαλιού των Μικρών ,

-η καλλιτεχνική πρωτοτυπία της πρότασης

 

ΑΡΘΡΟ 8ο  ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Η Κριτική Επιτροπή θα συνέλθει κατόπιν πρόσκλησης της αρμόδιας υπηρεσίας εντός πέντε (5) ημερών μετά την εκπνοή της προθεσμίας που προβλέπεται για την υποβολή των προτάσεων λαμβάνοντας γνώση του περιεχομένου τους, τα υποβληθέντα ερωτήματα και τις σχετικές απαντήσεις από τη Διοργανώτρια Αρχή.

 

ΑΡΘΡΟ 9ο   ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

Η διοργανώτρια αρχή θα επιλέξει, κατά την απόλυτη και ανέλεγκτη κρίση της κριτικής επιτροπής, τον νικητή Η πρώτη επιλεχθείσα αφίσα θα αποτελέσει την επίσημη αφίσα του επερχόμενου Καρναβαλιού των Μικρών  .

Διαδικαστικά θέματα της Κριτικής Επιτροπής

Η διαδικασία αξιολόγησης καταγράφεται σε πρακτικό. Η Κριτική Επιτροπή θα εξετάσει την τυπική εκπλήρωση των όρων της Προκήρυξης. Κατά την πρώτη συνεδρίασή της θα οριστεί ένα από τα μέλη της ως Πρόεδρος και εν συνεχεία θα γίνει ο έλεγχος όσον αφορά στην εμπρόθεσμη υποβολή  και στην πληρότητα των ζητουμένων στοιχείων. Επόμενα θα προβεί  στην αξιολόγηση όλων των προτάσεων που πληρούν τα τυπικά στοιχεία της Προκήρυξης και στην αιτιολογημένη κατάταξή τους κατά σειρά επιτυχίας, καταγράφοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα κάθε πρότασης. Η απόφαση της Κριτικής Επιτροπής για την απονομή των βραβείων είναι δεσμευτική για τη Διοργανώτρια Αρχή, εφόσον δεν είναι αντίθετη προς τους όρους της Προκήρυξης. Η Επιτροπή πρέπει να εκδώσει την απόφασή της μέσα σε πέντε ( 5)  ημερολογιακές μέρες από την αποσφράγιση των προτάσεων. Η Κριτική Επιτροπή διατηρεί το δικαίωμα να κηρύξει άγονο τον Διαγωνισμό εφόσον διαπιστώσει επίπεδο προτάσεων μη ανταποκρινόμενο στις απαιτήσεις του. Το Πρακτικό της Συνεδρίασης της Κριτικής Επιτροπής, το οποία θα περιλαμβάνει αιτιολογημένη Έκθεση για τη διαδικασία επιλογής και τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των Προτάσεων που έλαβαν βραβεία, καθώς και την Απόφασή της, υπογράφονται από όλα τα μέλη της Κριτικής Επιτροπής και παραδίδονται στην Διοργανώτρια Αρχή το αργότερο μέσα σε πέντε (5) ημέρες από τη λήξη της διαδικασίας. Το πρακτικό της συνεδρίασης της Κριτικής Επιτροπής υποβάλλεται στην Διοργανώτρια Αρχή το αργότερο μέσα σε πέντε (5) ημέρες από τη λήξη της διαδικασίας.

 

ΑΡΘΡΟ 10ο    ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Οι νικητές και οι διακεκριμένοι σχεδιαστές μεταβιβάζουν αυτοδίκαια το σύνολο των πνευματικών του δικαιωμάτων στην διοργανώτρια αρχή δωρεάν για χρήση του έργου τους και δεν διατηρούν κανένα περιουσιακό δικαίωμα στα έργα που θα παραδώσουν. Ο δημιουργός έχει μόνον το δικαίωμα να χρησιμοποιεί την αφίσα στο προσωπικό του portfolio. Η Διοργανώτρια Αρχή θα μπορεί αζημίως να επαναχρησιμοποιήσει ελεύθερα, για οποιονδήποτε σκοπό και με οποιονδήποτε τρόπο, αυτούσιο ή διασκευασμένο, όλο ή μέρος του υλικού που έχει αποσταλεί από τους δημιουργούς που θα λάβουν βραβεία ή τιμητικές διακρίσεις. Ο δημιουργός της αφίσας που θα κερδίσει το Διαγωνισμό μεταβιβάζει αυτοδίκαια το σύνολο των πνευματικών του δικαιωμάτων στη Διοργανώτρια Αρχή δωρεάν. Όλα τα δικαιώματα για χρήση, δημοσίευση, διαφήμιση, αντιγραφή, αλλαγή, τροποποίηση και αναπαραγωγή με όλους τους πιθανούς τρόπους της αφίσας που θα επιλεγεί, μεταβιβάζονται στην Διοργανώτρια Αρχή .

 

ΑΡΘΡΟ 11ο   ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

Την Κριτική Επιτροπή του Πανελλήνιου Διαγωνισμού για την ανάδειξη της αφίσας του Καρναβαλιού των Μικρών 2025 στελεχώνουν οι:

1.Κωνσταντίνος Δραγώτης (Αντιπρόεδρος ΚΕΔΗΠ-Καρναβάλι Πάτρας)

2.Παπαντωνόπουλος Αντώνης 

3.Μαραζιώτης Γιώργος 

4.Μανωλοπούλου Μαρία 

5.Ασημακοπούλου Μαρία-Σοφία (Μέλος Δ.Σ. ΚΕΔΗΠ-Καρναβάλι Πάτρας)

Χρέη γραμματέα: Γιάννης Δεπούντης (υπάλληλος ΚΕΔΗΠ-Καρναβάλι Πάτρας)

 

ΑΡΘΡΟ 12ο ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ -ΑΠΟΝΟΜΗ ΒΡΑΒΕΙΩΝ

1.Οι τρεις αφίσες που θα επιλέξει η κριτική επιτροπή του διαγωνισμού θα λάβουν τιμητικές διακρίσεις και ο πρώτος νικητής θα λάβει  χρηματικό έπαθλο των 300 ευρώ (τριακοσίων ευρώ). Οι υπόλοιποι νικητές θα λάβουν και αναμνηστικά δώρα από το Καρναβαλικό Περίπτερο.

2.Το αποτέλεσμα του Διαγωνισμού επικυρώνεται με Απόφαση της Διοργανώτριας Αρχής, αναρτάται στην ιστοσελίδα της Διοργανώτριας Αρχής και κοινοποιείται μόνο στους διακριθέντες συμμετέχοντες.

3.Τα βραβεία και οι τιμητικές διακρίσεις θα δοθούν στους νικητές απευθείας από την Διοργανώτρια Αρχή . Η καταβολή των βραβείων προϋποθέτει την παράδοση στη Διοργανώτρια Αρχή όλων των σχεδίων και αρχείων των ιδεών σε έντυπη και ψηφιακή μορφή. Για την καταβολή των βραβείων , οι βραβευθέντες οφείλουν να προσκομίσουν φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, όπου απαιτείται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

4.Η Κριτική Επιτροπή διατηρεί το δικαίωμα, αν διαπιστώσει ανεπάρκεια των προτάσεων και ύστερα από αιτιολόγηση, να μην απονείμει το πρώτο ή άλλα βραβεία.

5.Η απονομή των βραβείων θα γίνει κατά την διάρκεια εκδήλωσης στο πλαίσιο εκδηλώσεων του Πατρινού Καρναβαλιού 2025 που θα φιλοξενηθεί στα Παλαιά Σφαγεία.

 

O Πρόεδρος

της ΚΕΔΗΠ – ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΠΑΤΡΑΣ

Παύλος Σκούρας